Європейські ціни на дизельне паливо та авіаційне паливо досягли максимум 15 місяців на тлі війни між Ізраїлем та Іраном. Трейдери бояться знищити припаси з Близького Сходу – ключове джерело нафтопродуктів для регіону, пише Фінансові часиПоле
За словами Аргуса, починаючи з початку ворожнечі, дизельна позначка порівняно з нафтою Brent збільшилася на 60%та 45%до повітряного палива минулої п’ятниці. Цей стрибок викликаний тим, що будь -який переривання транспортування палива з країн Перської затоки значно обмежить пропозицію напередодні літньої поїздки.
Незважаючи на те, що основна ціна на Brent зросла приблизно на 9% за цей період (до 77 доларів за барель), аналітики кажуть, що глобальний ринок нафти залишається добре забезпеченим, а Ізраїль в даний час утриманий нафтовою інфраструктурою.
Різке зростання цін на нафту (не нафта) вказує на залежність Європи від імпорту палива з Близького Сходу. “Це один з найвищих стрибків протягом тижня на тиждень”,-каже Джордж Мейєр-Боннетт з Аргусом. Він попереджає, що будь -яка нестабільність у протоці, завдяки якій будуть експортні маршрути нафти, газу та палива з Перської затоки, в основному потрапить у європейський дизель.
Минулого року понад 20% дороги дизельного двигуна, імпортуючи в ЄС, Великобританія та Норвегія, приїхали з країн Перської затоки, особливо з Саудівської Аравії, Кувейт та ОАЕ. Що стосується авіакомпанії, то в тих же країнах було більше половини європейського імпорту (за даними Eligator, близько 13 мільйонів тонн).
Британія є найбільш ризикованою: минулого року вона імпортувала близько третини свого дизельного дизеля та дві третини повітряної фабрики.
Станом на четвер, Airline Barrel обмінявся з запасом у розмірі 27 доларів на Brent, Diesel – майже 29 доларів. За даними Meyer -Boonnett, споживачі та авіакомпанії відчують зростання ціни на затримку, оскільки більшість компаній мають стратегію хедж.
Натомість прибутковість бензину в Європі ослаблена через низький попит на внутрішній ринок та в ключових країнах з імпорту, таких як США, Канада та Нігерія.
Нафтопереробний завод нафти на нафту в Нігерії, який раніше був другим за величиною експортним ринком Європи з Європи, значно вплинув на ситуацію заводу з виробництва нафти Dangote. “Експорт до Нігерії був удвічі”,-каже Мейєр-Боннетт.